: boley x?

salam..selamat pagi dunia!sehatkah kalian?aku?alhamdulillah...
pejam celik pejam celik..dah suda 18 hari RAMADHAN berlalu kn??
suda mau raya!hoyeah!!suda siap sume persiapan untuk raya?aku??hurm..insyaALLAH...lalala~~
AIDILFITRI insyaALLAH bakal jatuh pada 10 sept ryte??if i'm not mistaken...
10sept.....tarikh neh amat bermakna untuk aku...bukan untuk aku je...tp..amat bermakna untuk kami sekeluarga...

ada apa ngn tarikh neh??mengapakah tarikh neh??npe tidak 11sept??npe harus ada 10sept??hurmmm *sigh*


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

...t bila anak2 ayah da keja sure ayah je la yg jd drebar anak2 kn??...
...nnt besaq sure anak ayah neh akan tlg family kn??akan jaga family kn??...
...nnt bila dpt 5A's.ayah bg henfon ekk...
...t ayah atau mama saket..yg nie lah akan jaga ayah..jd nurse ayah...kn penyembuh...


sume neh kata2 seorg ayah untuk anaknya..bintangpenyembuh...
tetapi....sume hasrat beliau tidak kesampaian...
beliau tidak sempat melihat kejayaan anak beliau...
beliau tidak sempat tgk anak2 beliau membesar...
beliau tidak sempat menunaikan janji2 beliau...
beliau....adalah insan yg aku teramat sayang...
beliau adalah AZHAR AHMAD...
tanpa benih beliau..tiadalah NAJMUL ASYIFA' di dunia..
tanpa beliau n isteri beliau, Che Noorni Jaafar...tiada lah 4 org anak dara yg menyerikan keluarga mereka..Nurul Nadya Azhar.Najmul Asyifa' Azhar.Siti Najwa Atikah.Noor Widad Azhar..
tanpa mereka..siapalah kami di dunia neh..tima kasih ayah..tima kasih mama...

tp..npe ngn 10sept??
10sept 2001..tepat jam 730am..beliau, Azhar Ahmad..menghembuskan nafas terakhirnya disamping isteri tercinta, Che Noorni Jaafar..di Hospital Besar Pulau Pinang..

aku n adik tiada di rumah pada ketika itu..hny kakak..aku n dik tido d umah chaq kt bworth..pada mlm sebelum 2..aku mimpi sesuatu yg menyedihkan..tp aku xigt apa dh..TP..aku terjaga awal..
aku tgk pakchaq tgh ckp tipon..cm sorok2 dri aku..then dy terus suh kmi sume siap2...aku pun da pelix..y??awal2 pagi nk siap..
then jang mai amik kmi..aku tgk jang nanges terok..pakchaq suh jang sabaq..y??apa neh!!!!!
aku da pelix..did anythin bad happen 2 my family??air mata ku da bergenang..even aku tataw pape tyme 2..
smpi2 je umah tok..paksu xg keja..n toklong da kt umah..
then diowg prepared umah..cm nk smbut owg...ndak suh aku n dik pakai bj kurung..4 what??aku masih tidak mengerti..aku drjah 5 waktu ok??pakchaq suh kmi wt kemenyan..npe neh!!!
then kmi dpt taw...bahawa ayah da meninggal dunia..WHAT!!!

aku bawu ja jmpa ayah semalam..
aku bwu ja gelak2 ngn ayah smalm..
tp sebelum 2..ayah mmg da xsehat..
ayah demam panas..seminggu ayah kena tahan wad...one week afta dats..
ayah menghembuskan nafas terakhirnya...mama menjadi saksi...
mama??ofkos lagi sedey...teman hidup beliau..

apa yg lagi menyedihkan...ketika menguruskan jenazah di penang..just mama,pakcik n kakak..sume uruskan di kg..n kakak pulang ke kg mengikut van jenazah..just kakak!! mama menguruskan urusan sijil kematian di hosp...sgt sedey.. ="(... 
semasa aku melihat tubuh arwah ayah diselubungi selimut..aku nanges teresak2..sehinggakan ndak aku tarik aku n ckp "dh..jgn nanges.."..ndak cuba pujuk aku..tp aku xdaya...aku xmampu menahan..apatah lagi mama..
teman hidup mama selama neh telah meninggalkan mama sorg2 ngn 4owg anak pompuan..tp mama kuat...mama xtnjuk mama lemah kt depan anak2 dy...mama sgt tabah..alhamdulillah mama dpt kawal perasaan mama ketika memandu dri penang ke kampung...

arwah ayah disemadikan di kampung mama aku..kuala mengkuang...mudah untuk anak2 arwah tuk menziarahi kuburnya...kalu arwah disemadikan di kedah..agak susah kami nk ke sana...

afta a few days..ika..adik aku..dy la yg paling rapat ngn arwah..ika demam teruk..kerna terlalu rindukan arwah..sehinggakn everynyte meracau...kalu nk tidur..dy kena peluk kaen pelekat arwah...
widad..adik bongsu aku...dy tataw pape..sebab tyme 2 dy bawu 2thn..dy bawu nk mengenali dunia...
bila owg tny..ayah mana??dy jawab.."ayah kt spital..kena cucuk kt hidung..."...=(.. dy tataw pape...
dy terlalu kecil tuk memahami...


ketika arwah meninggal..tok n tok wan aku a.k.a mak ayah kpd mama aku sedang wt umrah..so.diowg xder..diowg rapat ngn arwah..tyme diowg nk fly g umrah..arwah ke masuk wad dh..sehari sebelum diowg fly..diowg fly..diowg sempat melawat arwah...
tyme diowg nk fly..aku la yg g antar...
kami sekeluarga usahalah xnk gtaw mereka tentang perihal arwah..sebab xnk mereka risau..
tp..at last..mereka dapat taw...bukan dri ahli keluarga kmi..tp dri org laen..
tok aku tipon umah tuk mendapatkn kepastian...
selang bpe ari ag mereka akan pulang dri Makkah...
aku gak yg g jemput mereka...aku da nmpk tok aku..aku lambai2 tgn...
then tok terus meluru kt aku n peluk aku...dy nanges teresak2...mengenangkan kmi sekeluarga...
bayangkan..tanpa arwah..mama kena tanggung sowg tuk membesar kan 4owg anak dara...bukannya perkara mudah bg seorg ibu tunggal...

tp mama kuat..mama tabah..
mama..akak syg mama sgt3! =")

 
10 SEPTEMBER 2010..genaplah 9 tahun arwah meninggalkan kami...pejam celik pejam celik..terlalu cepat masa berlalu... 

ayah...
akak rindukan ayah...
rindu sgt2..
akak igt ag ayah...
ayah beli kt akak jam BBG..yg mahal..
tp sebulan pas2..jam 2 rosak..
maaf kn akak ayah...
akak igt ag ayah..
tyme ayah drive...akak dok kt seat blakang driver..
akak slalu urut bahu ayah bila ayah lenguh..
akak igt ag ayah...
tyme kita bwu blik dri yan..waktu 2 malam..kita bwu pas tgk jenazah..keluarga cik mah..
waktu tu ujan lebat..keta kita wosak kn??then mmg xley nk wt pape...
kita kena jalan smpi stesen bas..around 400m gak kena jalan..
mama bawa ika ngn payung...ayah bawa akak..payung ada 1 ja...
then ayah masukkan kepala akak lm bju ayah..xnk bg akak kena ujan..tp ayah kena..kn ayah...
akak igt ag ayah...
akak igt ag ayah.....
tyme air panas tertumpah kt perut ayah..
akak cepat2 g amik daun aloe vera kt depan umah n lap kt perut ayah..
then ayah cakap "yang nie lah akan jaga ayah..jd nurse ayah.."=(


maafkan akak  ayah..akak xamik nursing..
akak amik IT...
ayah...akak doakan ayah ditempatkn di kalangan org2 yg beriman..aminn...
al-fatihah..


boley x?
boley x aku nanges??*da nanges dh sepanjang aku menaip neh*..
aku xkuat.maaf!aku xmmpu nk tahan..
i need sumone..
i need a shoulders to cry..


p/s: maafkan aku .. =(..maafkan aku jika post neh membuatkan aku neh seperti kurg waras..maaf..


Comments

  1. syhhhh hey jgn nanges2. im here. u can rely on me syg. kita doa arwah abah kt sana ok. dah jgn sedey2.

    ReplyDelete
  2. tanx syg....
    i duuno wt happen to me last nyte...
    suddenly i'm being to emotional... ;|
    i hate this feeling act...

    huhuhu..
    tanx anyway yunk..
    lebiu!! ;)

    ReplyDelete
  3. Salam...i know & understand how did u feel...patient,ok!!!!

    Bykkn berdoa..smg rohnya sentiasa tenang..lagipun,stiap mlm Jumaat,roh akn menziarahi keluarganya.Begitu jgk time2 Ramadhan ni...Walau jasad x kelihatan tp dia ttp setia disisi.

    Smg ALLAH berikan kkuatan buat akak skluarga tuk mghrungi liku2 hidup ni.

    ReplyDelete
  4. tanx hanis...
    i'm ok ryte..
    just last nyte terlalu emosi...
    huhuhuhu...
    dun wory k??

    tanx a lot! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Natural Skincare; Mary Jardin

Steamboat Sedap di Pearl International Hotel

New Semester